naujos 4 paskutinės pastraipomis

Vilnius, rugsėjo 3 d. (BNS). Vilniaus meras Valdas Benkunskas sako, kad į infrastruktūrą aplink statomą nacionalinio stadiono kompleksą šalia „Akropolio“ Šeškinėje sostinės savivaldybė investuos „reikšmingą“ sumą, o ją įrengti žadama iki 2027-ųjų pabaigos, kai bus baigta ir viso komplekso statyba.  

V. Benkunskas kol kas neatskleidė investicijų į infrastruktūrą sumos, tačiau, anot jo, tai bus „reikšminga“ suma. 

„Aš negaliu pasakyt tikslių kainų, tikiuosi, kad konkurencija suveiks ir mes gausim mažiausias, geriausias kainas. (...) Tai bus reikšmingos investicijos į šitos vietos pagerinimą, kad tikrai tas pasiekiamumas būtų geresnis“, – trečiadienį Nacionalinio stadiono statybvietėje surengtoje spaudos konferencijoje sakė miesto meras.

„Taip, galim sakyti, tyčia ar netyčia, bet sutapo, kad panašiai, kai baigsis stadiono ir viso daugiafunkcinio komplekso statybos darbai, miestas irgi panašiu laikotarpiu turi irgi su savo darbais užsibaigti“, – teigė meras. 

„Sprendimai yra priimti ir aišku, kad pokytis šitoj teritorijoj iš judumo pusės bus tikrai jaučiamas. Dėl to miestas yra įsipareigojęs ir daro savo darbus tam, kad susisiekimas su šituo sklypu, su visa būsima infrastruktūra palengvint“, – pridūrė V. Benkunskas. 

Anot jo, šiuo metu baigiamas rengti Mamutų parko šalia būsimo stadiono komplekso techninis projektas, jį vystyti numatoma keliais etapais. 

„Šiuo metu kaip tik yra baigiamas rengti Mamutų parko techninis projektas, tai yra miesto projektas, kuris leis sujungti pėsčiųjų takais visą sklypą, pėstiesiems nuo senamiesčio būtų jungtys, kad iš ar į stadioną, į visus kitus objektus būtų galima judėti ne automobiliu, bet kitais būdais – viešuoju transportu ir, aišku, pėsčiomis“, – aiškino meras. 

Jo teigimu, taip pat bus pertvarkoma Gelvonų-Ozo gatvių sankryža. 

„Bendrai žiūrint yra keturių dalių infrastruktūriniai pagerinimai, kurie leis patogiau atvažiuoti viešajam transportui, daugiau turėt sustojimų. Taip pat pėstiesiems ateiti į patį sklypą. Aišku, bus perdaroma Gelvonų-Ozo sankryža ir įvažiavimas į patį sklypą, praplatintos pėsčiųjų juostos ir visi kiti dalykai, kurie leis šitoje zonoje judėti patogiau tiek automobiliams, tiek ir pėstiesiems“, – teigė V. Benkunskas. 

Be to, anot mero, ties Ukmergės ir Ozo gatvių sankryža atsiras požeminė pėsčiųjų perėja. 

„Antra dalis yra susijusi su Ukmergės ir Ozo sankryža, čia atsiras požeminė pėsčiųjų perėja, kad būtų galima ateiti ir susisiekti būtent vėlgi tokiu būdu. Ir trečia, šiek tiek toliau, tai yra jau naujas žiedas, požeminė perėja jau kirtus Ozo viaduką“, – komentavo V. Benkunskas. 

Jo teigimu, šiuo metu baiginėjamas ir viaduko per Ukmergės gatvę techninis projektas. 

„Ketvirta dalis – su Žvėrynu bus nauja jungtis, tai yra pėsčiųjų viadukas per Ukmergės gatvę. Baiginėjamas techninis projektas ir atsiras dar viena jungtis, kur iš vakarinės stadiono pusės bus galima ateiti į varžybas“, – pasakojo meras. 

Nacionalinio stadiono statybos – pagal planą

Nacionalinio stadiono projektą iš investicijų bendrovės „BaltCap“ perėmusios nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „Hanner“ savininkas ir vadovas Arvydas Avulis sako, kad projektas vyksta pagal planą. 

„Šiuo metu didžiąją dalį darbų vykdo „Naresta“. Jos pagrindinis objektas yra 18 tūkstančių vietų stadionas. Šiuo metu baigiami polių darbai, pamatų darbai vykdomi. (...) Spalio mėnesį turėtų iškilti kranai, lapkričio mėnesį turėtų būti pradėtos montuoti stadiono konstrukcijos“, – žurnalistams sakė A. Avulis. 

„Didžioji dalis darbų turėtų būti daroma būtent kitais metais, o 2027-aisiais jau pereisim į baigiamuosius darbus – įrenginėsim ir pačias futbolo aikštes“, – pridūrė jis. 

Pasak jo, šiuo metu vyksta derybos su metalo konstrukcijų tiekėjais. 

„Pasirašyta sutartis su „Inhus“. Jie gamina pastato konstrukcijas. Tai yra didelės pastato gelžbetoninės konstrukcijos, kurioms reikia 25 tonų krano – tai yra labai didelės masyvios konstrukcijos. Kalbamės ir ruošiamės sudaryti sutartį su metalo tiekėjais, kurie gamins metalo konstrukcijas“, – sakė A.Avulis.

Anot „Hanner“ vadovo, šiuo metu ruošiamasi ir kultūros centro statyboms – jas įgyvendins kita projekto rangovė „Kalvasta statyba“. 

„Kol kas ten vykdomi žemės darbai, nuimamas augalinis sluoksnis ir ketvirtąjį ketvirtį, tikėsimės, turėtų būt pradėtas kultūros centro pamatų įrengimas, o nuo kitų metų pradžios pradės matytis ir pastato visos konstrukcijos“, – aiškino A. Avulis. 

Pasak verslininko, statybos leidimą 5 tūkst. sėdimų vietų sporto arenai planuojama gauti iki metų pabaigos. 

„Dabar vyksta pasiruošimo darbai ir dar mes neturime statybos leidimo šitam projektui. (...) Mūsų terminas yra iki šių metų pabaigos gauti leidimą. Ir matomai, kad šitas objektas iš tikrųjų bus baigtas 2027-ųjų metų pabaigoje, nes jo statybai reikia 24 mėnesių tikrai“, – sakė įmonės vadovas. 

BNS rašė, kad birželio pabaigoje „Hanner“ baigė derybas su „BaltCap“ dėl projekto perėmimo, taip pat susitarė su statybos įmonėmis „Naresta“ ir „Kalvasta statyba“ dėl projekto rangos.

Sutarta, kad „Naresta“ už 70 mln. eurų statys pagrindinį stadioną, dvi futbolo aikšteles bei magistralinius inžinerinius tinklus, o „Kalvasta statyba“ už 47,5 mln. eurų statys likusius objektus, tarp kurių – ir arena. 

Vilniaus miesto taryba pernai rugpjūtį pritarė koncesijos sutarties pakeitimams – pakeitus rizikų pasidalijimą, projektas savivaldybei ir valstybei kainuos apie 155,1 mln. eurų.

Vilniaus savivaldybė ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerija su įmone Vilniaus daugiafunkcis kompleksas 2021 metų spalį pasirašė 25 metų trukmės koncesijos sutartį. 

Autorė Algimantė Ambrulaitytė

Redaktorė Roma Pakėnienė

Šį pranešimą iliustruojančią BNS Foto komandos parengtą fotogaleriją galite atsidaryti paspaudę nuorodą: https://bns.lt/nuotraukos/68b82c2af84256fe19c244a2

[email protected], BNS Plius